Berlingske Business

20 danske it-iværksættere på jagt i Silicon Valley

Silicon Valley
Kort over Silicon Valley i Califonien.

Unge danske it-virksomheder skal finde vej til et større marked og internationale spillere, lyder målet med projektet Scaleit hos Innovation Center Denmark i Silicon Valley.

Nystartede it-virksomheder skal have et skub ud over landets grænser og møde både internationale iværksættere og potentielle investorer i Silicon Valley denne uge med projektet Scaleit hos Innovation Center Denmark i Silicon Valley, der er Udenrigs- og Videnskabsministeriets fælles repræsentation i Silicon Valley. 

Følg it-iværksætternes oplevelser via Twitter her på EVB.dk.

Her er målet at støtte nystartede virksomheder, så flere kommer succesfuldt ud af opstartsfasen, lyder det i en pressemeddelelse fra Innovation Center Denmark.

Læs også på EVB.dk:

Læs om hvorfor de 20 it-iværksættere drømmer om Silicon Valley

Læs om fire danske it-iværksættere, der er rykket til Silicon Valley

- Det er unge virksomheder, der skaber flest arbejdspladser i Danmark. Desværre klarer en del af de unge virksomheder kun de første år, og når aldrig at vokse sig store, lyder det fra Lene Sjørselv Schulze, innovationrådgiver hos Innovation Center Denmark, der med projektet Scaleit gerne vil give de 20 it-iværksættervirksomheder inspiration fra Silicon Valley til at vokse sig store.

Iværksætterne bliver blandt andet introduceret til investorer, potentielle partnere og andre iværksættere, der skal træne dem i at ”pitche” deres ideer og optimere forretningsplanen.

Den Silicon Valley-baserede iværksætter, Juha Christensen, der er partner i venturefonden Sunstone Capital, peger på, at it-virksomheder, uanset nationalitet, skal have relationer til Silicon Valley, hvis de vil være internationale spiller, fordi Silicon Valley rummer en overflod af vigtige aftagere og potentielle partnere inden for it samt en tredjedel af verdens venture kapital.

Danske Torsten Kolind, der selv har erfaring med at bygge en virksomhed op i Silicon Valley, peger på, at mange unge danske it-virksomheder typisk venter for længe, inden de tænker et internationalt hotspot, som Silicon Valley ind i deres strategi.

Læs blog om Younoodles danske spåmand

Han beskriver Silicon Valley som et sted med fremragende ressourcer og innovation, der kan give værdifuld feedback og vejledning til iværksættere.

- Det styrker altså det endelig produkt og hjælper virksomheden til at vokse, når iværksættere har modet til at komme til Silicon Valley tidligt og lære fra de store successer her, lyder det fra Torsten Kolind, der er teknisk direktør af den amerikanske internetvirksomhed YouNoodle.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen