Berlingske Business

1,85 millioner TDC-kunder kan igen lave opkald

TDC og YouSee facade og logobilleder fotograferet tirsdag d. 7.
Nedbruddet startede mandag morgen, hvor først 450.000 kunder blev påvirket. Herefter bredte fejlen sig til i alt 1,85 millioner kunder. Foto:

Efter nedbrud mandag kan mobilkunder hos teleselskabet TDC igen foretage opkald.

Alle TDC's mobilkunder kan igen foretage opkald efter selskabets mobilnetværk mandag brød sammen. Kunder med IP-telefoni oplever dog stadig problemer.

Det oplyser TDC mandag aften i en pressemeddelelse.

Nedbruddet startede mandag morgen, hvor først 450.000 kunder blev påvirket. Herefter bredte fejlen sig til i alt 1,85 millioner kunder.

De berørte kunder var enten på mobilnet eller benyttede IP-telefoni, der er fastnettelefoni over en bredbåndslinje. Klokken 17 kunne de kunder, der bruger mobilnetværk, igen foretage opkald.

TDC oplyser til Ritzau, at selskabet mandag aften klokken 19 ikke er klar over, hvordan fejlen er opstået.

Der er endnu intet, der tyder på, at der ligger en menneskelig handling bag nedbruddet, oplyser selskabets presseafdeling.

»Vi kan kun beklage over for de mange kunder, som har været berørt i løbet af dagen,« siger koncerndirektør Michael Moyell Juul i en pressemeddelelse.

»Lige siden fejlen opstod, har vi arbejdet på højtryk for at løse fejlen, og vi har fortsat ekstra mandskab på for at sikre, at driften er stabil.«

Selv om der bliver arbejdet på det, står det ikke klart, hvornår IP-telefonien igen er i drift.

pix-TDC

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen