Berlingske Business

18 millioner ferietimer går med arbejde

Hvert år arbejder danskerne 18.600.000 timer, som ellers er skemalagt til ferie, lyder det i undersøgelse fra hotelbookingportalen Hotels.com.

Danskerne bruger 18.600.000 timer om året på at arbejde i deres ferie. De hiver mobilen og den bærbare computer frem i tide og utide for at følge med i, hvad der sker på kontoret.

Det viser en undersøgelse lavet af hotelbookingportalen Hotels.com, som har spurgt 2.167 rejsende fra hele Europa om, hvor meget de arbejder, når de er på ferie. Her svarer to ud af tre, at de ikke kan lade være med at tjekke deres arbejdsmail, mens de er på ferie.

Svært at slippe

Selvom danskerne ikke er det folkefærd i Europa, som har sværest ved at slippe arbejdet, så siger seks ud af ti, at de ikke kan lade være med at læse arbejdsmail, når de holder ferie.

Alene i Danmark bruges der således knap 18.600.000 timer årligt på at tjekke arbejdsmails i ferien, lyder det i en meddelelse fra Hotels.com.

Ifølge undersøgelsen er det franskmændene, som hyppigst logger ind på deres arbejdsmail, selvom der står ferie i kalenderen.

asa

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen