Berlingske Business

Zalandos indtjening går i nul trods kraftig salgsvækst

ZALANDO-RESULTS/
Tøj, sko og andre modevarer flyver ud af Zalandos lagre i fortsat stigende hastighed, men indtjeningen følger ikke med. Foto:

Tøj, sko og andre modevarer flyver ud af Zalandos lagre i fortsat stigende hastighed, men indtjeningen følger ikke med.

Det fortæller den tyske webbutik i en salgsopdatering onsdag morgen.

Salget i tredje kvartal er vokset mellem 27,5 og 29,5 pct. ifølge den foreløbige opgørelse til et sted mellem 1,064 og 1,081 mio. euro, fortæller Zalando.

Til gengæld er driftsindtjeningen faldet fra 20 mio. euro sidste år og en margin på 2,3 pct. til mellem plus 5 og minus 5 mio. euro, oplyser selskabet.

ZALANDO-RESULTS/

Markedet reagerer umiddelbart dårligt på tallene fra det Berlin-baserede selskab. I formarkedet startede aktien med at falde omkring 4,6 pct. på Tradegate-platformen, men det er efter et kvarters tid nedtonet til et fald på 2,1 pct.

De endelige tal for Zalandos tredje kvartal afsløres 7. november.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen