Berlingske Business

Walmarts overskud overrasker - løfter bunden af forventningerne

WALMART-MEXICO/
Walmart. Foto:

Den amerikanske kæde af kæmpesupermarkeder Walmart havde en større bundlinje i tredje kvartal end ventet. Verdens største detailkæde løfter samtidig bunden af forventningerne til resten af året.

Det skyldes blandt andet øget fokus på at give onlinehandel et ordentlig skub frem, fortæller Walmart ifølge Bloomberg News.

Indtjeningen per aktie var i kvartalet på 98 cent, mens analytikerne ifølge Bloomberg News havde regnet med et overskud på 96 cent per aktie.

Det sammenlignelige salg steg 1,2 pct. i kvartalet, og det var til gengæld en snert mindre end de 1,3 pct., som analytikere havde forudset. Samlet var der dog en lille fremgang i omsætningen på 0,7 pct. til 118,2 mia. dollar.

16BUSPix-Merete-og-Nikolaj-.jpg

Walmart venter nu et overskud per aktie på mellem 4,20 og 4,35 dollar. Det er en indsnævring af det tidligere udmeldte interval, der tidligere lød på mellem 4,15 og 4,35 dollar per aktie.

Walmart-aktien falder 2,7 pct. i den amerikanske forhandel.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen