Berlingske Business

Walmart sælger e-handelsarm i Kina

USA-WALMART/
Foto:

Verdens største detailkæde, Walmart, sælger sin kinesiske e-handelsplatform til JD.com.

Som betaling får Walmart en 5 pct. aktiepost i JD.com, der sidder på mere end 30 pct. af det kinesiske online-konsumentmarked.

Det skriver Financial Times.

Den nye aftale kommer kun få måneder, efter at Walmart tog fuld kontrol over Yihaodian, der har været selskabets hidtidige tilstedeværelse på det kinesiske e-handelsmarked.

I aftalen med JD.com overtager kineserne konkret Yihaodians brand, hjemmeside og app, mens Walmart og Walmart-ejede Sam's Club får adgang til at sælge via JD.com.

Investorerne vil kigge nøje på den nye alliance for at se, om Walmart formår at skabe succes, da selskabet ligesom flere andre detailkæder har haft problemer med at få sine udenlandske overtagelser til at fungere.

Den administrerende direktør i Walmart har da også i forbindelse med årsregnskabet erkendt, at de udenlandske forretninger ikke vokser i et tilfredsstillende tempo. Vækstmæssigt er kinesisk e-handel umiddelbart et godt sted at være, og Waltmart får via JD.com adgang til mere end 100 mio. kunder.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen