Berlingske Business

Walmart øger omsætningen og satser på e-handel

MEXICO-WALMEX/
REUTERS/Daniel Becerril/File Photo Foto:

Verdens største detailkæde, amerikanske Walmart, kan se tilbage på første kvartal af regnskabsåret 2018/19, der viste en stigende omsætning og indtjening per aktie.

I alt solgte Walmart mad, drikke, tøj og meget andet for 122,7 mia. dollar mod 117,5 mia. dollar i kvartalet året før, viser regnskabet, der er offentliggjort torsdag. Her havde analytikerne regnet med en omsætning på 120,39 mia. dollar, viser data fra Bloomberg News.

Selskabet med base i Arkansas realiserede en ordinær indtjening per aktie på 1,14 dollar, hvilket betyder, at supermarkedskæden slår analytikernes forventninger på 1,12 dollar ifølge Bloomberg.

Det justerede indtjeningsresultat er dog eksklusiv et endnu ikke realiseret et tab på 0,47 dollar på en investering i JD.com på grund af regnskabsteknik.

Til gengæld bidrog effekterne af skattereformen positivt med 0,05 dollar.

Det totale sammenlignelige salgstal, US Comparable uden brændstof, voksede ifølge regnskabet med 2,1 pct., hvilket var på linje med analytikernes forventninger.

- Vi har leveret et solidt første kvartal, og vi bliver opmuntret af det forsatte momentum i hele forretningen, siger Doug McMillon, der er administrerende direktør i selskabet, i regnskabet.

Online-salget voksede med 33 pct. i kvartal mod 23 pct. i kvartalet før. Og planen er at ekspandere. Walmart oplyste tidligere på uge, at det har købt 75 pct. af aktierne i indiske Flipkart for 16 mia. dollar. Med overtagelsen vil Walmart udfordre Amazon i det folkerige land, da Flipkart er den største e-handels-platform i Indien.

- Vi bevæger os for at være hurtigere og mere digitale, mens vi tilpasser vores portefølje til fremtiden, siger Doug McMillon.

Walmart stiger 1,9 pct. i formarkedet på regnskabet.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen