Berlingske Business

Walmart leverer blandede bolsjer i årsregnskabet

Wal-Mart
Wal-Marts status over regnskabsåret 2015/16 byder både på gode og dårlige overraskelser for investorerne. AFP PHOTO / SAUL LOEB Foto:

Walmarts status over regnskabsåret 2015/16 byder både på gode og dårlige overraskelser for investorerne.

Walmarts status over regnskabsåret 2015/16 byder både på gode og dårlige overraskelser for investorerne.

På den ene side går det godt med indtjeningen i verdens største detailkæde, som leverede et justeret overskud på 1,49 dollar per aktie i februar 2015 til og med januar 2016. Der var ventet 1,46 dollar på den post ifølge et estimat fra Bloomberg News.

Samtidig er udsigterne for 2016/17 også til den lyse side: Her melder Walmart om et forventet resultat mellem 4 og 4,30 dollar per aktie og altså i snit lidt højere end analytikerestimatet på 4,13 dollar.

US-RETAIL-EARNINGS-WALMART-FILES

Til gengæld er omsætningen i de mange supermarkeder lidt svagere end forudset, både af analytikerstanden og af Walmart selv. I fjerde kvartal omsatte Walmart for 129,7 mia. dollar efter valutaeffekter. Der var ventet 130,6 mia. dollar ifølge Bloomberg News. Den organiske salgsvækst landede på 0,4 pct. mod ventet 0,9 pct.

WALMART/

Og for 2016/17 nedjusterer Walmart den forventede salgsvækst til "flad", eller omkring nul, mod tidligere 3-4 pct.s vækst. Dog skal det med, at Walmart nu regner valutaudsving med i salgsvæksten, og de vil påvirke tallet negativt på grund af dollars styrkelse. Også nylige butikslukninger holder omsætningen nede.

WALMART-RESULTS/

I alt omsatte Walmart for 479 mia. dollar, eller 3220 mia. kr., i regnskabsåret.

Walmart-aktien falder med 4,5 pct. til 63,17 dollar i det amerikanske formarked.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen