Berlingske Business

Wal-Mart smider nye forventninger i indkøbsvognen

UUS-RETAIL-COMPANY-EARNINGS-WALMART-FILES
Overskrift
(FILES)Police patrol the front of a Walmart store as shoppers come and go amid heightened security in Paramount, California in this November 23, 2012 file photo. US retail giant Wal-Mart reported May 16, 2013 slightly higher quarterly earnings, but said sales at its US stores declined and pointed to difficulties controlling expenses internationally. Net income in the fiscal first quarter was $3.78 billion, up 1.1 percent from $3.74 billion in the 2012 February-April period. Net income per share rose 4.6 percent to $1.14, a penny below analyst expectations. Revenue also disappointed, rising 1.0 percent to $114.18 billion from $113.0 billion a year ago, missing the $116.42 billion estimate. AFP PHOTO / Frederic J. BROWN / FILES Foto:
pix - wal-mart - biz
Overskrift
Den amerikanske detailkæmpe Wal-Mart er knap så optimistisk for salget resten af 2013. Foto:

Den store, toneangivende amerikanske detailkæde sænker sine forventninger til salget i år.

Den amerikanske detailhandelsgigant Wal-Mart venter at sælge væsentligt færre varer i 2013 end hidtil antaget.

Det fremgår af Wal-Marts halvårsregnskab torsdag.

Forventningerne til omsætningen er nu en vækst på 2-3 pct. og en justeret indtjening pr. aktie på 5,10-5,30 dollar. Tidligere ventede selskabet med en omsætningsvækst på 5-6 pct. og et justeret overskud pr. aktie på 5,2-5,4 dollar.

Tallene for andet kvartal ligger dog nogenlunde på linje med det, som analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde ventet. Det samlede salg beløb sig på knap 117 mia. dollar, hvor der var ventet et salg på 118,5 mia. dollar.

Den justerede indtjening pr. aktie landede på 1,25 dollar, og det var præcis som ventet i markedet.

Wal-Marts aktie falder oven på regnskabet 2,6 pct. i det amerikanske formarked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen