Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Vingeskudt Aldi ruster op til dansk discountkrig

Aldi
Situationen har længe set håbløs ud for Aldi i Danmark, men kæden agter ikke at kaste håndklædet i ringen lige med det samme. Foto:

Aldi har umiddelbart længe lignet det første og mest oplagte offer i den danske discountkrig. Men den tyske kæde melder sig parat til at tage kampen op.

En krig kræver som bekendt ofre, og i detailbranchen har man de senere år været af den opfattelse, at Aldi meget vel kunne være det første supermarked, der kastede håndklædet i ringen på dansk jord.

Med en skrumpende markedandel, der nu ligger på tre pct, og senest et underskud på knap 300 millioner har den tyske discountgigant ikke lignet en kæde, der var parat til at tage del i den benhårde kamp om discountkunderne, der udspiller sig herhjemme.

GERMANY-ALDI-DISCOUNTER

Men i et sjældent interview melder kædens danske direktør, Volker Kasch, at man er parat til at kampen op. Han ser fortsat gode vækstmuligheder for discount på dansk jord, og med kapital i ryggen fra det tyske moderselskab vil man påbegynde arbejdet med at modernisere det hensygnende butiksnet på 222 butikker fordelt over hele landet, siger han i interviewet med Børsen.

»Der ligger et stort arbejde foran os. Vi har mange gamle butikker, der ikke er så attraktive. Vi går ikke ud og siger, at vi vil bygge 100 nye butikker. Først skal vi forny det eksisterende butiksnet,« siger Volker Kasch.

Aldi

Derudover vil kæden også blive bedre til at markedsføre sig selv. Ifølge Volker Kasch er Aldi hidtil ikke lykkes med at overbevise kunderne om, at man får høj kvalitet for lave priser hos den tyske kæde. Derfor vil Aldi forbedre købsoplevelsen, ligesom sortimentet vil blive større, fastslår den danske ledelse i interviewet.

I år vil syv nye eller renoverede butikker blive åbnet, og forventningen er, at det er et tilsvarende antal næste år. Hvornår Aldis danske division bliver en overskudsforretning, tør Volker Kasch ikke svare på.

LIDL

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen