Berlingske Business

Viking-is fusionerer med Hjem-is

pix-hjem
Selvom de to isleverandører fusionerer kommer det ikke til at gå ud over varesortimentet. Der bliver blot lagt flere lag på, blandt andet skal der satses mere på andre frostvarer end is.  Foto:

Efter års stridigheder har Viking-is nu købt Hjem-is, og fra 1. januar går de sammen under navnet Hjem IS Danmark A/S.

Der har været kold luft mellem de to iskonkurrenter. Striden blev for alvor blæst op, da Viking-is valgte at gøre Hjem-is kunsten efter og begyndte at køre is rundt. 

Men alt det er nu lagt på køl. Viking-is og Nestlé, der ejer Hjem-is, er blevet enige om en købsaftale. Aftalen skaber fusionsfirmaet Hjem IS Danmark A/S. Det nye selskab får en årlig omsætning på omkring 300 mio. kr. og kommer til at tælle 105 biler. 
 
Hjem-is har været ejet af Nestlé, så Tom Roth, der er en af mændene bag Viking-is, er glad for at hive isleverandøren tilbage på dansk jord. Det har været essentielt for Nestlé, at opkøberen var en, der havde respekt for Hjem-is. 

»Det har været vigtigt for os i denne salgsproces at vælge en lokal køber, der respekterer Hjem-is stærke brand, koncept og kultur, og som har forstand på at drive is-forretning,« siger Peter Svensson, der er administrerende direktør i Nestlé i Norden, til TV SYD.   

Selvom navnet ændres, så vil varesortimentet i Hjem-is bilen ikke være anderledes. Der bliver taget det bedste fra begge verdener, forklarer Tom Roth til TV SYD. Men der kommer nye produkter til kunderne, og der bliver satset langt mere på andre frostvarer end is. Det er Hjem-is begyndt på i form af salg af frosne pizzaer. 

Hjem-is huserer også i Sverige. Nestlé sælger også den del af forretningen til den svenske isleverandør Varsego.  

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen