Berlingske Business

Vigtig forhandler trods sløj jul: Pandora-smykker sælger fint

Billede
Foto: Christian Liliendahl/Scanpix 2015 Foto:

Selv om den amerikanske smykkekoncern og Pandora-forhandler Signet Jewelers har haft et svagt julesalg, har der været en fin afsætning af Pandora-smykker.

Sådan lyder det fra topchef Mark Light, efter at selskabet onsdag har offentliggjort salgstal for de ni uger frem til årsskiftet, der indeholder det vigtige julesalg.

- Pandora-sortimentet klarede sig fint i perioden, siger Mark Light på en telekonference, hvor han dog ikke sætter mere kulør på Pandoras salg.

Signet Jewelers kunne i de ni uger frem til årsskiftet se salget dykke med 4,6 pct. sammenlignet med samme periode året før.

Pandoras omsætning voksede 40 procent sidste år

Signet ejer en række forskellige kæder, og i smykkekæden Jared, hvor det sælger Pandora-smykker og også har dedikerede afdelinger til Pandora i sine butikker - de såkaldte "shops-in-shops" - faldt salget med 4,7 pct.

Salget i Jared-kæden, der består af knap 300 butikker i USA, har været negativt påvirket af tekniske udfordringer med selskabets onlinesalg, som det nu er i gang med at løse.

Topchef Mark Light siger på telekonferencen, at de tekniske problemer vil være løst omkring valentinsdag, hvor mænd på jagt efter gaver til deres udkårne normalt skaber travlhed på selskabets hjemmesider.

Billede

Mark Light peger også på, at smykkekædens salg op til jul har været påvirket negativt af konkurrenters kampagner og markedsføring.

Jared-kædens salg beløb sig til 363,6 mio. dollar i perioden op til jul ud af Signets samlede salg på 1940 mio. dollar.

Hvordan Pandoras salg rent faktisk er gået, får man et indblik i, når smykkekoncernen kommer med årsregnskab 7. februar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen