Berlingske Business

»Vi er fortrøstningsfulde«

»Vi er fortrøstningsfulde« - 1
Informationschef i Coop Danmark, Jens Juul Nielsen. Foto:

Trods et års forgæves jagt på en adminstrerende direktør tror man i Fakta stadig på, at man finder den rette profil, forklarer informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen.

§Har I ledt efter ny direktør i hele den periode, hvor Jesper Lien har været konstitueret direktør?

»Ja, det har vi.«

Hvor mange har I haft til samtale?

»Vi har haft nogle stykker.«

Jeg kender til flere personer, der har afvist jer. Hvorfor tror du, de har gjort det?

»Det er rigtigt, at der er et par stykker, som vi har været i meget direkte dialog med om jobbet. Det var været vores indtryk, at det var folk, som var vænnet til at være adm. direktør og skulle referere til en bestyrelse og ikke ville indgå i en koncernledelse, som man skal som direktør for Fakta.«

Det er jo alligevel et år, I har ledt. Er det på tide, at I ændrer noget i stillingsopslaget?

»Vi tror stadig på, at vi kan finde den rigtige person, og vi synes også, at det er et relativt attraktivt job at være chef for en af Danmarks mest ekspansive og største kæder.«

Men det må det jo ikke være, hvis det tager et år at finde en?

»Det er nu vores indtryk. Vi er meget fortrøstningsfulde.«

Hvordan har I det med, at nogle af jeres kandidater ikke finder det attraktivt at være kædedirektør i Fakta?

»Det har vi taget til efterretning, og jeg har forståelse for, at hvis man kommer fra et job som administrerende direktør med reference til en bestyrelse, så ønsker man ikke at forlade den position.«

Hvordan har I taget det til efterretning?

»Ikke andet, end at der er kandidater, der har givet os den begrundelse.«

Har I opgivet at finde nogen, der sidder i administrerende direktørstillinger?

»Nej.«

Hvor længe er det holdbart at have Jesper Lien siddende som administrerende direktør og kædedirektør?

»Det er vores ønske, at vi snarest finder en ny direktør, men det vigtigste er, at vi finder en med den rigtige profil. Indtil da kan det godt fungere, som det har gjort det seneste år.«

Coop har sine egne udfordringer. Er det en holdbar situation for Coop?

»Det har fungeret fint i det her år, fordi der har været de her særlige omstændigheder med franchaise-aftalen og ekspansionen. Men det er vores ønske, at vi finder en kædedirektør for Fakta som for vores andre kæder.«

Overvejer I at konstituere en anden på posten?

»Nej, der er ingen planer om at ændre på det, inden vi finder en kædedirektør.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen