Berlingske Business

Verden er vild med Tiger

tiger NY
Fra Tigers nye butik i New York

Den succesfulde butikskæde,Tiger, øgede sidste år salget af småting og sager med mere end en milliard kr. Konceptet går sin sejrsgang i nu 27 lande.

Der er tilsyneladende ingen ende på Tigers succes med at sælge sjove og anderledes småting. Den populære butikskæde åbner ustandseligt butikker rundt om i verden og ikke bare omsætningen, men også indtjeningen følger med.

Tigers moderselskab Zebra A/S oplyser fredag i en pressemeddelelse, at der i 2015 blev åbnet 174 butikker, så man nu er oppe på 585 af slags fordelt ud over 27 lande. Men der er altså stadig et stykke op til de 1.500 butikker, som Tiger-kædens administrerende direktør, Xavier Vidal, ifølge dagbladet Børsen har planer om at nå op på frem mod 2020.

17BUSLennart-Lajboschitz-op.jpg

Helt kontant voksede Tigers omsætning sidste år med 1,1 milliarder kr. - eller 45  pct. - til næsten 3,6 milliarder. Og driftsindtjeningen før særlige poster voksede steg med 36 pct. til næsten en halv milliard kr.

Omkring halvdelen af de nye butikker åbnede i Storbritannien, Italien og Spanien, og for første gang nogensinde blev det danske marked overgået af både Storbritannien og Italien. I maj 2015 åbnede den første butik på Manhattan.

17BUSAbsalons-kirke.jpg

»Tiger-konceptet blev godt modtaget af kunderne, hvilket bekræfter potentialet for ekspansion på det amerikanske marked,« oplyser Tiger i pressemeddelelsen.

Tiger butik på Kultorvet.

»I 2015 har Tiger taget endnu et vigtigt skridt fremad. Vi har øget vores omsætning med 45 procent og samtidig styrket forretningen på en række nøgleområder. Vi har blandt andet øget vores lagerkapacitet og etableret nyt lager tæt på vores vigtige sydeuropæiske markeder. Vi er meget tilfredse med resultaterne i 2015, og jeg vil gerne takke alle vores medarbejdere for deres bidrag til endnu et rekordår,« skriver Xavier Vidal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen