Berlingske Business

Vanløse får Danmarks næststørste Netto

pix-Succes med Løgismose hos Netto
Netto åbner en butik på størrelse med to parcelhusgrunde i Vanløse. Foto:

Ved udgangen af 2016 åbner landets næststørste Netto i Vanløse med et butiksareal på mere end 1075 kvadratmeter.

Når Vanløses gamle butikscenter Galleria åbner om små to år, giver det ikke bare den københavnske forstad et nyt shoppingmekka. Åbningen får også betydning for de lokale Netto- og føtexforretninger i byen.

Det nuværende Føtex på Jernbane Allé 44 rykker nemlig ind i det nye butikscenter, og ind flytter så Netto, som på nuværende tidspunkt ligger på Jernbane Allé 19. Det giver igen plads til, at Vanløses to døgnNetto-forretninger bliver slået sammen til én døgnNetto, som altså rykker ind på Jernbane Allé 19.

30BUSbank2.jpg

28BUSSide-4-5-Ny-evt.jpg

»Vi har nogle lokaler med henholdsvis en Netto og to døgnNettoer, som vi er vokset ud af i Vanløse, så det er oplagt at flytte ind i føtex’ lokaler og rokere rundt på butikkerne. Nu får vi to optimale butikker i nye, moderne rammer, og der bliver masser af plads til både spotvarer og dagligvarer i den nye Netto, som bliver en af vores største butikker,« siger Carsten Hadsbjerg, udviklingsdirektør i Netto i en meddelelse.

Årsagen til Dansk Supermarkeds omrokeringer i Vanløse skyldes altså åbningen af det gamle center Galleria, som i årevis har haft en usikker fremtid. I sommer beskrev Berlingske dog, at investeringsfonden Solstra Capital Partners, som også ejer Bella Center og Crowne Plaza-hotellet, overtog projektet for godt en kvart mia. kr.  sammen med den britiske ejendomsfond Tristan Capital Partners. Parterne ville bruge yderligere en halv mia. kr. på at få bygget centret færdig ved udgangen af 2016.

Spørgsmålet bliver nu, hvorvidt det nye Galleria kan matche konkurrencen fra blandt andet Rødovre Centrum og Frederiksberg Centeret.

Pics-Netto

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen