Berlingske Business

Våd og kold sommer giver Tivoli et dårligt først halvår

Tivoli årsregnskab
Foto:

Det dårlige sommervejr har påvirket resultaterne negativt hos Tivoli, da færre gæster har besøgt forlystelsesparken i det indre København. Særligt en våd juni, hvor det regnede 50 pct. mere end i 2016, bliver angivet som et negativt forhold.

Det dårlige sommervejr har påvirket resultaterne negativt hos Tivoli, da færre gæster har besøgt forlystelsesparken i det indre København. Særligt en våd juni, hvor det regnede 50 pct. mere end i 2016, bliver angivet som et negativt forhold.

Men mens antallet af gæster har været faldende, har de besøgende til gengæld brugt flere penge i gennemsnit, og det trækker i den anden retning.

Omsætningen var derfor nogenlunde ændret på 244,9 mio. kr. mod 246,6 mio. kr. i andet kvartal 2016.

Tivoli kommer ud af perioden april, maj og juni med et overskud før skat på 23,2 mio. kr., hvilket er et fald fra 24,1 mio. kr. i andet kvartal sidste år.

26BUSPix-Planet-1-135806.jpg

- Vi finder resultatet tilfredsstillende set i lyset af de færre åbningsdage samt de dårlige vejrmæssige forhold, som særligti juni havde en negativ effekt på aktiviteten i Haven, siger finansdirektør Andreas Morthorst i en kommentar til regnskabet.

Tivoli fastholder forventningerne til 2017 om en lidt lavere omsætning end i 2016, hvor toplinjen lød på 945,2 mio. kr.

Derudover regner forlystelsesparken fortsat med et overskud før skat i niveauet 80-90 mio. kr.

/ritzau/FINANS

Festfyrværkeri over Tivoli - 2

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen