Berlingske Business

USA: Walmart og Alibaba får forskellig modtagelse af regnskab

WALMART-RESULTS/
Foto:

Det lakker mod enden på den amerikanske regnskabssæson - men inden børserne åbner torsdag, er både Alibaba og Wal-Mart kommet med regnskaber.

Tendensen peger generelt mod en rød åbning med fald i futures på de tre ledende indeks, S&P 500, Dow Jones og Nasdaq, på op til 0,3 pct. - og mens Walmart falder i formarkedet, ser det ud til, at dagen bliver grøn for Alibaba.

Den kinesiske handelsplatform kom nemlig bedre end ventet ud af første kvartal 2017/18, hvor omsætningen voksede med 56 pct. og kom op på 7,4 mia. dollar i forhold til kvartalet sidste år mod ventet knap 7,2 mia. dollar ifølge estimater fra Bloomberg News. Det viser regnskabet, der blev offentliggjort før markedernes åbning.

ALIBABA-SINGLESDAY/

Alibaba har øget sin dominans på handel på nettet og har nu omkring 466 mio. aktive kunder på sin onlineplatform. Og lige som omsætningen overraskede det ordinære overskud ligeledes, da det per aktie landede på 1,17 dollar mod ventet 0,94 dollar.

Aktien stiger i formarkedet med 5,7 pct. og er i år steget med over 82 pct.

I den anden retning peger Walmarts regnskab for andet kvartal, der godt nok endte meget tæt på analytikernes prognoser ifølge estimater fra Bloomberg News.

CHINA-TECHNOLOGY-INTERNET-COMPANY-EARNINGS-TENCENT

Den amerikanske detailkæde fik en omsætning på 123,2 mia. dollar, svarende til mere end 780 mia. kr. Analytikerne havde ventet en omsætning på 123,05 mia. dollar. Det sammenlignelige salg er steget 1,7 pct.

Walmarts justerede resultat per aktie på 1,08 dollar var en spids bedre end prognosen på 1,07 dollar ifølge analytikere adspurgt af Bloomberg News.

Men det ser ikke ud til at være nok for investorerne, for aktien falder i formarkedet med 2,1 pct.

16BUSPix-Merete-og-Nikolaj-.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen