Berlingske Business

USA: Detailbutikker får fremgang trods dommedagsprofetier

USA KROGER PLASTIC BAGS
ARKIVfFOTO fra det amerikanske supermarked Kroger i Decatur, Georgia, USA, 23 August 2018. EPA/ERIK S. LESSER Foto:

Selvom detailhandlere går konkurs og butikker er lukket i tusindvis, kan det stadig være for tidligt at erklære detailhandlen død. Old-school-butikker i USA oplever den bedste salgsvækst i årevis, og det kan være fordi, de har lært af Amazon.

Det skriver New York Times.

Sidste år førte en bølge af fyringer til frygt for en stor del af det amerikanske jobmarked, hvor en ud af ti arbejder inden for detailhandel.

Men i år er forbrugerne tilbage for at handle i USA's butikker, og detailhandel lige fra haveafdelingen i Walmart til diamantskranken i Tiffany & Company oplever den bedste salgsvækst i årevis.

Det afspejler hvordan branchen er blevet reorganiseret med færre detailhandlere, der høster flere af indtægterne. De overlevende butikker har formået at matche det simple ved e-handel i deres fysiske butikker.

- Detailhandlerne, der klarer den, anerkender, at Amazon har ændret forbrugeradfærd for altid, siger Barbara Kahn, der er professor i marketing ved the Wharton School, til New York Times.

Ifølge Kahn har butikkerne indset, at de fleste forbrugere i dag helst vil bruge så lidt tid som muligt på deres indkøb. Derfor trækker mange succesfulde butikker på elementer fra fastfoodkæders drive-in-koncepter.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen