Berlingske Business

Unibrews formand.: Vigtigt at have en direktør der passer til kulturen

Kaare Schultz
»Der har simpelthen været en forskel mellem ledelsesstilen og kulturen, der har gjort, at samarbejdet ikke har fungeret særligt godt, og det er det, vi nu tager konsekvensen af. På langt sigt er det vigtigt at have en administrerende direktør, der passer ind med kulturen i virksomheden,« siger Kåre Schultz. Foto:

Der har simpelthen været en forskel mellem ledelsesstilen og kulturen, der har gjort, at samarbejdet ikke har fungeret særligt godt, siger Kåre Schultz, der er bestyrelsesformand i Royal Unibrew.

Beslutningen om at skifte administrerende direktør i bryggerivirksomheden Royal Unibrew havde ikke været længe undervejs, og den blev endeligt vedtaget mandag aften på et bestyrelsesmøde.

Det fortæller Kåre Schultz, der er bestyrelsesformand i Royal Unibrew, til Ritzau Finans.

»Men den udspringer selvfølgelig af de seneste seks måneder, hvor Jesper Jørgensen har været i Royal Unibrew som administrerende direktør,« siger han.

Aa

I en meddelelse til fondsbørsen mandag aften fremgik det, at Jesper Jørgensen fratrådte sin stilling med øjeblikkelig virkning, og at hans ledelsesstil havde vist sig ikke at passe sammen med kulturen i virksomheden.

»Royal Unibrew har en kultur, hvor man er meget "hands on", direkte, kundeorienteret og actionorienteret. Man har ikke de store stabsområder, og man gør tingene selv.«

»Der har simpelthen været en forskel mellem ledelsesstilen og kulturen, der har gjort, at samarbejdet ikke har fungeret særligt godt, og det er det, vi nu tager konsekvensen af. På langt sigt er det vigtigt at have en administrerende direktør, der passer ind med kulturen i virksomheden,« siger Kåre Schultz.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen