Berlingske Business

Udvidet Disney-alliance lover godt for vækst

FRANCE-LEISURE-TOURISM-DISNEYLAND-PARIS
Det udvidede samarbejde mellem Pandora og Disney får ikke betydning for smykkekoncernens finansielle forventninger til 2015. Foto:

Der er positive udsigter i, at smykkekoncernen Pandora har udvidet sit samarbejde med Disney til også at omfatte Asien- og Stillehavsområdet.

Det vurderer Nordea, efter at den danske smykkegigant mandag har meddelt, at det fremover vil være muligt at købe selskabets Disney-smykker i 13 lande i området. Frem til nu har samarbejdet været gældende i Nordamerika og Latinamerika.

Pandora

- Disney-kollektionen har været en stor succes på det amerikanske marked, og vi ser positivt på udvidelsen af samarbejdet. Det nye samarbejde omfatter det vigtige australske marked, og kan også være en vigtig løftestang for væksten på det kinesiske marked, siger senioraktiespecialist Jesper Bamberger, i en kommentar.

Pandora

Nordea anbefaler"køb" af Pandora-aktien, der desuden er en af bankens foretrukne aktier.

Det udvidede samarbejde mellem Pandora og Disney får ikke betydning for smykkekoncernens finansielle forventninger til 2015. Pandora regner fortsat med et salg på 16 mia. kr. og en overskudsgrad, EBITDA, på 37 pct. i indeværende år.

Pix-coldingfriis

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen