Berlingske Business

Tysk gigant optrapper dansk modekrig

ZALANDO-RESULTS/
Arkivfoto. Foto:

Den tyske modegigant Zalando åbner et nyt varehus i Stockholm, som skal hjælpe selskabet mod målsætningen om at sælge tøj og sko for 7,5 mia. kr. i Norden inden for fem år.

Det skriver Børsen.

609147974.jpg

Zalando er på ti år vokset til at være både Europas og Danmarks største onlinemodebutik og sætter fortsat det tempo, som konkurrenterne - H&M, Boozt, Ellos og Asos - forsøger at holde trit med.

»Zalando sætter standarden og har blandt andet med gratis fragt og gratis returnering tvunget andre aktører med. Det har været rigtigt dyrt for hele branchen. Samtidig er Zalando relativt stærke til databehandling«, siger Dorte Wimmer, detailhandelsekspert fra Retail Institute Scandinavia, til Børsen.

Det nye varehus i Stockholm vil gøre det muligt at levere på en til to dage i hele Danmark.

Zalando har over 20 mio. kunder og omsætter i dag for 27 mia. kr. Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen købte i 2013 10 pct. af virksomheden.

bilkasplitKennethNielsen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen