Berlingske Business

Tysk gigant bejler til Kop & Kande

Midt i den dramatiske ledelseskrise i isenkramkæden Kop & Kande og indkøbsforeningen bag kæden, Dias Danmark, bejler en international isenkramgigant nu til kædesamarbejdet.

Det er den store tyske isenkramspiller EK Servicepartner, der tilbyder enten at overtage Dias-organisationen eller at indgå et tæt, strategisk samarbejde om indkøb og administration. Det skriver dagbladet Børsen fredag.

"Vi har pengene, og vi vil gerne indgå et samarbejde. Enten gennem et kooperativt samarbejde eller et køb af Dias. Jeg kontakter bestyrelsesformanden i morgen (i dag, red.) og beder om et møde," afslører Aage Vogt, da dagbladet Børsen kontakter ham.

Han er sat til at administrere EK Servicepartners entré på det danske marked. Det har indtil nu resulteret i seks isenkrambutikker på dansk grund under navnet Hjem & Bord.

2500 butikker fordelt i Europa
Samlet set er EK Servicepartner leverandørmæssigt fundament for 2500 butikker, der er bredt fordelt ud over Europa. Tilbuddet fra det tyskbaserede indkøbsfællesskab modtages dog med skepsis hos ledelsen af Dias Danmark.

"Jeg skal nok gøre mit til, at EK Servicepartner ikke kommer ind hos os. I Dias har vi selvbestemmelse, og den kan vi ikke opretholde med et kædekontor i Tyskland," siger Jan Alstrøm.

Han er bestyrelsesmedlem i Dias Danmark og var indtil tirsdag konstitueret formand, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen