Berlingske Business

Tue Mantoni og B&O skuffer og nedjusterer

Pix_ mantoni
Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål. Foto:

Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål.

Julesalget var ikke nok til at holde ilden tændt under Bang & Olufsens ambitiøse vækstmål.

B&O kommer ud af virksomhedens andet regnskabskvartal med en omsætning på 819 mio. kroner og et resultat før skat på 23 mio. kroner Sidste år præsterede Bang & Olufsen en omsætning på 776 millioner kroner i andet kvartal.

Selskabet nedjusterer samtidig forventninger til årets resultat, der tidligere lød på en tocifret vækst og en EBIT-margin bedre en 4,1 pct. Nu lyder forventninger blot på en "positiv" EBIT-margin.

Ifølge gennemsnit af analytikernes forventninger til halvårsregnskabet, så var det ifølge SME Direkt ventet, at Struer-virksomheden ville præsentere en omsætning på 926 mio. kr. Det ville svare til en salgsvækst på 19,4 pct.

Selskabet meddeler samtidig, at vækststrategien "Leaner, Faster, Stronger" kommer til at tage længere tid end ventet. Der vil nu gå mellem 12-18 måneder før optimeringen af forhandler- og distributionsnetværket er gennemført, og det betyder en forlængelse af vækstplanen fra fem til seks år.

"Vi har fortsat fokus på eksekveringen af vores strategi, ”Leaner, Faster, Stronger”, og tror fortsat på Bang & Olufsens fulde potentiale,” siger adm. direktør Tue Mantoni i regnskabet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen