Berlingske Business

Trods krise hos Lego-konkurrent: Barbie-salg gør comeback

FILES-FRANCE-US-TOYS-MATTEL-HASBRO-BARBIE
Foto:

Efter Mattel har udvidet barbiedukkens look, stiger salget af den ikoniske dukke igen.

New York. Efter et forsøg på at puste nyt liv i salget af barbiedukker, kan producenten Mattel i slutningen af 2017 spore en stigning i salget af den ikoniske dukke. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Mattel har i forsøget på at vække dukkens popularitet til live udvidet med dukker med forskellig hudfarve, kraftigere bygning og med den religiøse beklædning hijab til samlingen.

Det kastede blandt andet en stigning i salget af barbiedukker på ni procent af sig, viser regnskabet for det fjerde kvartal 2017.

Derudover er det ikke meget godt nyt for Lego-konkurrenten, der især i konkurrencen med den danske legetøjsproducent taber terræn.

Salget af legetøjsklodserne Mega Blocks styrtdykkede med 25 procent i de sidste tre måneder af sidste år.

HASBRO-M&A/MATTEL-TALKS

Samtidig har Mattel lidt under kollapset i legetøjskæden Toys 'R' Us. I alt har modgangen betydet, at Mattel omsatte for 1,61 milliarder dollar.

Det var 12 procent lavere end i samme periode året før. Faldet er også større end forventet af analytikere, skriver Reuters

På grund af en engangsudgift på 457 millioner dollar udløst af nye skatteregler i USA fik Mattel et underskud efter skat på 281,3 millioner dollar.

I fjerde kvartal året før havde selskabet et overskud efter skat på 173,8 millioner dollar.

På børsen i New York har investorerne reageret på kvartalsregnskabet ved at sende kursen på Mattels aktier ned med over syv procent.

I 2017 mistede aktien 44 procent i værdi ifølge Reuters.

LEGO-koncernens nye topchef Bali Padda.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen