Berlingske Business

Toys’R’us og BR melder sig ud af priskrig

BR og Barbie presser de små legetøjsbutikker på profitten TIL
Foto: BJARKE ØRSTED/Scanpix 2015 Foto:

Selvom supermarkeder som Bilka sænker prisen på legetøj, nægter BR og Toys’R’us at indgå i en priskrig. De satser på at slå deres konkurrenter på oplevelser.

Vi skal ikke være billigere. Vi skal være bedre.

Sådan kan meldingen fra Top-Toy-konceren, der står bag legetøjskæderne BR og Toys’R’us, sammenfattes. I stedet for de billigste boner, skal det være oplevelserne og kvaliteten der sælger. Det siger Top-Toys nye chef, Søren Torp Laursen, til Børsen:

pix-Famly

»Langt størstedelen af forbrugerne sætter pris på den merværdi, vi skaber via oplevelsen. Spørg en seksårig om, hvor vi skal hen og købe legetøj. De færreste vil sige, at vi skal køre i Bilka,« siger Søren Torp Laursen om kæden af store varehuse, der med sit salg af legetøj har skabt stor priskonkurrence på markedet.

Fordelt over Danmark er der 88 BR-butikker og 16 steder hænger R’et i Toys’R’us omvendt. Men i resten af Norden er der stadig store ekspansionsmuligheder for den danske legetøjsgigant, der i maj åbnede en BR-butik på 1300 kvadratmeter i hjertet af Stockholm. Allerede i år skal der åbnes op mod 20 nye BR-butikker i Norden, og to Toys’R’us-varehuse i Sverige og Norge.

fætter br

Til Børsen fortæller Søren Torp Laursen også, at regnskabet for 2015/2016 ikke bliver voldsom munter læsning for kapitalfonden EQT, der ejer 75 procent af Top-Toy, eller Gjørup-familien, der råder over den sidste fjerdedel af ejerretten. Særligt Black Friday i slutningen af november sidste år gav buler i pengekassen, fordi forbrugerne kunne købe julegaver med store rabatter.

pix-Famly

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen