Berlingske Business

Topchefen for Coops kæder går til internationalt topjob

michael løve
Michael Løve. Foto:

Koncerndirektør i Coop, Michael Løve, siger farvel til Coop og goddag til en fremtid som direktør i stor international detailhandelsvirksomhed.

Koncerndirektør i Coop, Michael Løve, der har ansvar for kæderne Kvickly, Irma, SuperBrugsen, Fakta og Dagli' Brugsen skifter til et job som direktør i stor international detailhandelsvirksomhed. Det er stadig uklart hvilken, og den oplysning vil Coop ikke give.

Det tyder på, at det er en stor, børsnoteret virksomhed, men hvilken virksomhed, der er tale om, vil Coop først oplyse i næste uge. Børsen erfarer, at det er den store britiske detailvirksomhed Kingfisher, som er ny arbejdsplads for Michael Løve. Kingfisher har en omsætning på over 100 milliarder kroner.

Kingfisher er ikke helt uvant med Coop-folk. Nuværende administrerende direktør i Coop, Peter Høgsted, var nemlig en del af Kingfishers direktion fra 2008-12.

BM

»Jeg er ked af, at vi må sige farvel til Michael for vi har haft et fremragende samarbejde gennem det seneste halvandet år, og alle kæderne er inde i en særdeles positiv udvikling. Men jeg er også stolt over, at Coop – igen – har leveret en topchef til en stor virksomhed,« siger adm. direktør Peter Høgsted.

Michael Løve kom ind i Coops direktion i 2014. Før da var han kædedirektør for koncernens største kæde, SuperBrugsen. Han kom til Coop som nyuddannet civilingeniør i 2001 og blev efter en række job logistikdirektør. Herfra blev han driftsdirektør i Københavns Lufthavne i 2009, inden han kom tilbage til Coop i 2011 som kædedirektør og stod i spidsen for genrejsningen af SuperBrugsen.

»Jeg har været ualmindelig glad for mine år i Coop. Men jeg har fået en unik mulighed for at realisere en drøm om at prøve kræfter med udlandet og få den oplevelse det er sammen med min familie,« siger Michael Løve.

Pix-Coop

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen