Berlingske Business

Tivolis tocifrede millioninvestering giver Dæmon nyt liv

dæmonen
Dæmonen i Tivoli bliver den første rutsjebane i Skandinavien, hvor gæsterne kan vælge virtuel reality (VR) i forbindelsen med turen. Foto:

Millionsatsning i virtuel reality bliver en del af turen med Dæmonen, når Tivoli åbner for 2017-sæsonen.

Forestil dig at køre med 77 kilometer i timen, hvor kroppen tilføres en 4G-påvirkning med virtuel reality-briller på - og det hele er overstået i løbet af 104 sekunder.

Det bliver der mulighed for, når Tivoli til foråret skruer op for forlystelsen Dæmonen. Der er tale om en investering for et tocifret millionbeløb, oplyser Tivoli.

Ud over fald på 20 meter og tre loop, så bliver det hele nu tilsat en tur i gondol et sted i Kina på en fyrværkerifabrik, hvor noget uventet sker.

tivoli

Som passager i Dæmonen "rutsjer" man gennem et univers af ildsprudende drager og dæmoner fra den kinesiske mytologi og fyrværkeri, der eksploderer i et kinesisk univers fra en svunden tid.

Der er arbejdet på projektet i to år.

»Nu er vi teknisk der, hvor vi er klar til at tilføje Dæmonen en ny digital dimension,« siger Jacob Helenius, direktør i udviklingsafdelingen, i en pressemeddelelse.

»Med virtuel reality åbner der sig helt nye døre for os til at skabe spektakulære oplevelser - ovenikøbet i eksisterende forlystelser.«

Dæmonen i Tivoli bliver den første rutsjebane i Skandinavien, hvor gæsterne kan vælge virtuel reality (VR) i forbindelsen med turen.

Billede

Det er Tivolis egen udviklingsafdeling, der har skabt og designet den nye oplevelse til Dæmonen.

En computer, der er koblet på rutsjebanens vogne, kommunikerer acceleration og placering til gæsternes VR-headset via Bluetooth.

På den måde bliver VR-oplevelsen koordineret med den enkeltes placering i rutsjebanen.

Den virtuelle tur er et tilvalg, og gæsterne kan fortsat vælge en almindelig tur i Dæmonen. Tivoli åbner for sommersæsonen 6. april.

Jul i Tivoli

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen