Berlingske Business

Tivoli trækker lidt flere gæster i haven under halloween

Tivoli
Tivoli havde syv procent flere gæster i årets første ni måneder i forhold til samme periode sidste år. Resultatet før skat i perioden steg 41 procent til 25, 3 millioner, oplyser Tivoli i en meddelelse til fondsbørsen.... Foto:

Svenske turister og danske familier på efterårsferie har i stigende grad valgt at besøge Tivoli i de seneste uger, hvor forlystelseshaven har haft et halloween-tema.

Der var helt præcist 541.000 gæster i Tivoli fra 7. oktober til 1. november, og det var 18.000 flere end i samme periode året før, oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

- Det er en stigning på 3 pct. i forhold til sidste år, hvilket er tilfredsstillende. Vi ser, at et besøg under halloween i Tivoli er slået fast som en tradition blandt mange gæster - særligt børnefamilier, siger Lars Liebst, der er administrerende direktør i Tivoli.

- Endelig er det lykkedes at tiltrække flere gæster i uge 43 og 44, heriblandt mange svenske gæster, som vælger at bruge deres efterårsferie i København, siger han videre i en meddelelse.

Til og med 1. november har Tivoli haft 3.697.000 gæster i haven. Det er 7 pct. flere end i den tilsvarende periode i 2014.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen