Berlingske Business

Tivoli-topchef: Forsinket forlystelse får ingen effekt på åbning

tivoli

Tivolis nyeste forlystelse, Fatamorgana, er ikke helt klar til brug, når parken igen byder gæsterne velkommen til sommersæsonen 2016 onsdag.

Den nye satsning, der har kostet forlystelsesparken 50 mio. kr., får først premiere den 28. april, efter at Københavns Kommune i starten af året bremsede opførelsen af den nye 3-i-1-forlystelse. Tivolis administrerende direktør Lars Liebst tror dog ikke, at det får negativ betydning for antallet af gæster de første tre uger af sæsonen.

- Vi havde lige lidt udfordringer med Københavns Kommune, og vi skulle have nogle ting på plads. Hele forlystelsen står klar, men der er en masse godkendelsesprocedurer, der lige skal gå igennem. Den nederste del til de mindre børn er dog allerede klar til at køre. Vi har prøvet det før, og jeg tror ikke, at det kommer til at påvirke åbningen, fortæller han til Ritzau Finans.

tivoli

De seneste år er der sket en masse nyt i Tivoli, men det betyder ikke, at det er slut med at forny sig, fortæller direktøren, der understreger, at der altid er nye ting at give sig i kast med.

- Vi kan i princippet starte forfra. Det er en have, der heldigvis bliver brugt, så der er jo et enormt slid. Der er mange ting, vi kan gøre endnu. Vi har en park, der rent kvalitetsmæssigt helt klart har fået et løft over de seneste år, og det har vi også betalt mange penge for, siger Lars Liebst.

Dorte  Barsøe

Tivoli-direktøren afslører, at der allerede er planer om nye initiativer, men han vil dog ikke løfte sløret for, hvad det præcist drejer sig om endnu.

- Næste år kommer der noget nyt, og om to år har vi jubilæum, og så kommer der også noget nyt. Men det kommer der mere om på et senere tidspunkt, siger han.

Fatamorgana består af et 45 meter højt tårn, der i alt indeholder tre forlystelser - en børneforlystelse, en forlystelse i moderat fart og en vildere udgave.

17BUSBagside---Lars-Liebst-.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen