Berlingske Business

Tivoli ser online gamblingsite som vækstmotor

aaa
Foto:

Tivolis aktiefest er i fuld gang og skal nu boostes med indtægter fra et globalt online kasino.

Tivolis aktiefest er i fuld gang og skal nu boostes med indtægter fra et globalt online kasino. Indtægterne herfra kan komme til at ligge på linje med dem fra forlystelsesparken.

Det skriver Børsen.

Sidste år tredoblede Tivoli omsætningen i Tivolicasino, der er selskabets online gamblingsite, til 87 mio. kr. Overskuddet blev på 12,8 mio kr., hvilket svarer til en fjerdedel af koncernes samlede overskud.

10BUSPix-Turisme-side-8.jpg

Dette resulterede i en aktiefest for Tivoli, hvor kursen siden 2014 er steget med 27,2 pct.

Siden da har Tivoli investeret 10 mio. kr. i et gambling-selskab i Malta. Intentionen er at tiltrække udenlandske spillere og forventningerne til investeringen er store. Tivolis økonomidirektør, Claus Dyhr, kan godt forstille sig, at spilleforretningen kan overgå resten af Tivoli.

Tivoli_cruise

Mens det danske casino indgår som en del af Tivoli og har vist sig som en klar positiv forretning, er de udenlandske aktiviteter oprettet som et datterselskab, der endnu har til gode at vise sit indtjeningspotentiale.

- Det giver et mindre overskud. Men jeg tror, det kommer til at balancere i 2015. Og så har vi forhåbentlig en vækstmotor for årene fremover, udtaler Claus Dyhr om den internationale forretning til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen