Berlingske Business

Tivoli sætter punktum for vinteren med uændret underskud

Tivoli
Foto:

Luppen skal frem, når der skal findes afvigelser i Tivolis resultater i første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år.

Den gamle have er normalt lukket i første kvartal, men Jul i Tivoli var forlænget frem til den 4. januar. Kvartalets omsætning steg med 24,9 mio. kr. til 100,9 mio. kr., hvilket skyldes aktiviteter i Koncertsalen og Glassalen, omsætningsfremgang i online-kasinoet samt øget aktivitet i Tivolis banquetforretning.

Når det kommer til de økonomiske resultater, var der dog tale om næsten status quo. Driftsresultatet blev et underskud på 64,2 mio. kr. mod 64,4 mio. kr. i første kvartal af 2014. Resultatet før skat blev et underskud på 65,6 mio. kr. mod et tab på 65,8 mio. kr. året før, og bundlinjen viste et underskud på 49,5 mio. kr. mod et minus på 49,7 mio. kr. i første kvartal sidste år.

I forhold til sidste år er driften i Tivoli dog påvirket af, at omkostninger er faldet tidligere.

- Åbningen af sommersæsonen 2015 den 1. april har betydet, at en del af opstarts- og klargøringsomkostninger, som normalt ligger i april måned, i indeværende år er fremrykket til marts måned, skriver Tivoli.

For hele 2015 fastholder Tivoli forventningerne om en omsætning lidt højere end i 2014, omkring 900 mio. kr., og et overskud før skat i niveauet 50-60 mio. kr.

Tabel for Tivoli for første kvartal af 2015:

#

Mio. kr. Q1 2015 Q1 2014 FY 2014

-----------------------------------------

Nettoomsætning 87,6 65,0 804,8

EBIT -64,2 -64,4 61,6

Af- og nedskr. -20,8 -20,1 84,4

Resultat før skat -65,6 -65,8 56,4

Nettoresultat -49,5 -49,7 44,4

-----------------------------------------

#

Forventninger til 2015:

#

Mio. kr. Ved Q1 2015 Før Q1 2015

-----------------------------------------

Omsætning ca. 900 ca. 900

Resultat før skat 50-60 50-60

-----------------------------------------

#

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen