Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Tivoli præsenterer sit bedste regnskab nogensinde

Tivoli
Arkivfoto: Hovedindgangen til Tivoli. Foto:

Tivoli fortsætter fremad og præsterer fremgang i både omsætning og indtjening.

Tivolis direktion med Lars Liebst i spidsen præsenterede i dag et rekordregnskab.

Det er gode tider i forlystelsesparken, der forsøger at bredde forretningen ud på mere end andet end forlystelser. Flere åbningsdage, helårsaktiviteter og nye forretningsområder som kasino, restauranter og retailhandel styrker forretningen.

Resultatet før skat endte på 64.1 millioner kroner i 2015. Det er en stigning på 14 procent i forhold til året før.

Samtidig forsætter stigningen i omsætningen, der nærmer sig en milliard kroner. Således omsatte Tivoli sidste år for 955.2 millioner kroner eksklusiv forpagtere og lejere. Det er en fremgang på 11 procent i forhold til 2014, hvor omsætningen var på 861.9 millioner kroner.

Også besøgstallet på 4.7 millioner gæster er historisk højt.

»Vi havde ikke bare mange gæster i 2015,« siger administrerende direktør Lars Liebst, »vi havde også meget tilfredse gæster, der gerne ville bruge deres tid og penge i Tivoli.«

aaa

Tivoli forventer en omsætning på niveau med 2015 næste år og et overskud før skat i niveauet 60 til 70 millioner kroner.

Der er noget om snakken, der er sjovest i Tivoli

Regnskabet lægger sig fint i tråd med flere års succes fra direktør Lars Liebst. Direktøren har blandt andet udvidet åbningstiderne i sine år som direktør, og samtidig er omsætning og indtjening er fuldt med.

Tivoli Hjørnet

Tivoli havde med 4,7 millioner gæster i 2015 en million flere gæster end i 2010.

»Først og fremmest har Tivoli udvidet åbningstiderne og dermed øget deres tilgængelighed, og det er i mine øjne en meget vigtig ting,« siger Troels Troelsen, der er lektor på Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi på Copenhagen Business School.

»Samtidig har Tivoli segmenteret virksomheden dygtigt, så de i dag kan tiltrække flere forskellige grupper af publikum. I dag rammer man både familiesegmentet, koncertsegmentet, og dem, der kan lide vilde forlystelser,« forklarer  Troels Troelsen, der giver direktør Lars Liebst roser med på vejen.

»Han har formået stille og roligt og med en klar strategi at forbedre et i forvejen godt Tivoli. Han har været i stand til at holde den kortsigtede optimering væk, så kunderne ikke bliver skræmt væk af priserne.«

aaaa

Troels Troelsen forklarer desuden, at danske familier bruger flere penge på oplevelser i øjeblikket, og den tendens lukrerer Tivoli på.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen