Berlingske Business

Tivoli poster tocifret millionbeløb i den nye vintersæson

708668530.jpg
Tivoli poster et tocifret millionbeløb i den nye vinterferieåbning. Foto: Iris.

Tivoli poster et tocifret millionbeløb i den nye vinterferieåbning. Det er første gang i havens 175 års historie, at haven holder åbent over skolernes vinterferie, fastelavn, det kinesiske nytår og valentinsdag.

Det er visionen om at gøre Tivoli til en helårsbutik, der har fået ledelsen bag til at åbne for små tre uger mere end hidtil.

Og den forlængede åbningstid betyder, at Tivoli må investere mindst 10 mio. kr. i de flere åbningsdage samt et tilsvarende beløb for selve driften af vintersæsonen.

Lars Liebst, der er administrerende direktør i Tivoli, siger, at investeringsbeløbet nok er lidt konservativt sat.

»Det kan ikke gøre det. Vi er lidt forsigtige og siger, at det er en investering til 10 mio. kr. men det er nok over,« siger Lars Liebst til Ritzau Finans.

09BUSPix3-Tivoli-153155.jpg

Med den nye vinterferiesæson kan antallet af åbninger opgøres til fire styk, og haven har åbent i 280 dage i 2018 mod 243 åbningsdage i 2017.

»Først valgte vi for år tilbage at åbne til jul, så åbnede vi til halloween - og på den måde kunne vi forandre haven. Det er både for at få vores trofaste gæster ind med abonnementskort og samtidig tiltrække turister, da man kan komme ind og se noget nyt,« siger direktøren.

Selv om Tivoli nu har åbent en stor del af året, så ser Lars Liebst ikke for sig, at haven vil være åben for publikum hele året.

»Vi tror ikke på, at det kan lade sig gøre. En have skal i vintermånederne pyntes op, ellers er den for trist. Vi skal hele tiden kunne putte en sæson på af en eller anden art. Og der har vi så i år valgt at forsøge os med vinterferien, hvor der både kommer en stor iglo på Plænen og skøjtebane foran Nimb,« forklarer direktøren.

JULEMARKED TIVOLI INDGANG HOVE

I de første ni måneder af 2017 lagde 9 pct. færre gæster vejen forbi haven end året før - blandt andet som følge dårligt vejr.

Antallet af gæster faldt til 2.761.000 fra 3.040.000 i de første ni måneder af 2016, viste regnskabet for tredje kvartal for Tivoli. Regnskabet for 2017 offentliggøres 16. marts.

26BUSPix-Planet-1-135806.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen