Berlingske Business

Tivoli plages som sædvanlig af velvoksent underskud

aaa
Lars Liebst, adm. direktør for Tivoli. Foto:

Åbningen af den gamle have og nye forlystelser koster som altid kassen i årets første seks måneder. Underskuddet er dog mindre i 2015 end året før.

Et velvoksent underskud for første halvår på over 41 mio kr. skræmmer ingen i Tivoli. Det er nemlig business as usual, for udgifterne til at åbne forlystelsesparken med haveanlæg, up-shining af forlystelser og præsentation af nye er altid en hundedyr fornøjelse, og forlystelsesparken tjener sædvanligvis alle pengene hjem i tredje og fjerde kvartal.

Snoopdog

Trods forårets møgvejr kan Tivolis topchef Lars Liebst notere fremgang over hele linjen. Det sædvanlige halvårsunderskud er lidt mindre end i 2014, omsætningen er steget med 17 pct. til næsten en halv mia. kr., og antallet af gæster er også gået i vejret. Hele ti pct. flere har valgt at besøge Tivoli trods det dårlige vejr.

disney

Tivoli oplyser, at fremgangen skyldes øgede aktiviteter i Koncertsalen og i Glassalen samt øget aktivitet i først og fremmest den danske del af TivoliCasino. Tivoli åbnede i år sommersæsonen tidligere end sædvanlig, og det spiller også ind.

»Vi finder omsætningsfremgangen og resultatet for første halvår tilfredsstillende den kølige sæsonstart taget i betragtning,« udtaler Lars Liebst i fondsbørsmeddelelsen. Han forventer fortsat at lande på en omsætning omkring 900 mio. kr. og et overskud før skat omkring 50-60 mio. kr.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen