Berlingske Business

Tivoli øjner eget fatamorgana til 50 mio. kr.

ny
Den samlede investering i forlystelsen, der har fået navnet Fatamorgana, løber op i 50 mio. kr. og vil næppe gå ubemærket hen hos havens gæster.

Tivoli slår fra starten af april dørene op til en ny forlystelse til både vovehalse og familier med børn.

Den samlede investering i forlystelsen, der har fået navnet Fatamorgana, løber op i 50 mio. kr. og vil næppe gå ubemærket hen hos havens gæster.

Der er således tale om et 45 meter højt tårn med i alt tre forlystelser, som henvender sig til folk med hang til spænding, men også til de lidt mere forsigtige.

q

Forlystelsen er specialdesignet til Tivoli, og vil qua sin højde være blandt Københavns højere bygninger - tre meter højere end Runde Tårn - men trods alt 25 meter lavere end SAS Radisson Blu Royal Hotel lige i nærheden.

Artiklen fortsætter under billedet
tivoli
Tivolis nye forlystelse er et 45 meter højt tårn med i alt tre forlystelser, som henvender sig til folk med hang til spænding, men også til de lidt mere forsigtige.

For Tivoli er investeringen blandt de absolut større.

- Vi har i Tivoli i de seneste fire år alene investeret 115 mio. kr. i særligt Tivoli-designede forlystelsesområder, og med Fatamorgana tager vi et stort skridt i retning af at forny det orientalske område i Haven, siger underdirektør i Tivoli for drift, sikkerhed og service, Mogens Ramsløv, ifølge en meddelelse.

Tivolihjørnet

Forlystelsesområdet Orienten er også kendt for et andet af Tivolis vartegn - nemlig Det Gyldne Tårn - på 63 meter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen