Berlingske Business

Tivoli leverer rekordresultat trods færre gæster

aa
Foto:

2017 var et regnvådt år, og det kunne mærkes på besøgstallene i Tivoli. Men til trods at der var færre gæster i forlystelsesparken, voksede resultatet til historiske højder.

Det kan af og til være svært at være forlystelsespark i Danmark. I hvert fald når sommermånederne byder på flere dage med regn end solskin.

Det dårlige vejr i 2017 har dog ikke slået Tivoli ud. Forlystelsesparken kommer ud af 2017 med det bedste resultat nogensinde.

Selv om omsætningen blot steg en smule til 947,4 mio. kr. mod 945,2 mio. kr. året før, steg resultatet efter skat med 4 pct. og endte på 78,5 mio. kr. mod 75,3 mio. kr. i fjor.

Dette på trods af, at de mange regnvejrsdage betød et fald i antallet af gæster. 4.377.000 lagde vejen forbi Tivoli i 2017 mod 4.638.000 i 2016.

(Artiklen fortsætter under grafikken)

»Det rapporterede resultat er det bedste i Tivolis historie. Resultatet skal ovenikøbet ses i lyset af, et usædvanligt dårligt vejr gennem hele året. Det hårde vejr påvirkede også sommerens gæstetal, hvilket gør at det samlede gæstetal for 2017 er lavere end 2016,« siger direktør Lars Liebst.

Når Tivoli kommer fornuftigt ud af 2017, selv om antallet af gæster er faldet, skyldes det ifølge Lars Liebst, at der i 2017 har været et højre forbrug pr. gæst samt en højere indtjening fra de aktiviteter, som ikke er direkte afhængige af gæstetallet i Haven.

(Artiklen fortsætter under grafikken)

»Resultatet for 2017 er tilfredsstillende, særligt taget det udfordrende vejr i betragtning og viser, at Tivolis strategi om at være en helårsvirksomhed, der er mindre afhængig af vejret, er lykkedes,« siger adm. direktør Lars Liebst.

For 2018 forventer Tivoli en omsætning, der er højere end 2017, bl.a. som følge af madmekkaet Tivoli Hjørnet, flere forestillinger i Salene samt flere gæster i Haven. Virksomheden forventer at opnå et resultat før skat i niveauet 100 - 110 mio. kr. for 2018.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen