Berlingske Business

Tivoli har haft en skræmmende god Halloween og julesæson

Efterårsferien kan blive en dyr fornøjelse
Foto:

Tivoli opjusterer nu forventningerne til årets resultat efter en stærk Halloween og julesæson.

Det er gået langt over forventning for Tivoli hen over efteråret og julen, hvor den gamle havede åbnede portene i forbindelse med både Halloween og julen.

Faktisk så godt, at Tivoli kan se frem til de bedste økonomiske resultater nogensinde.

Det får nu Tivoli til at opjustere forventningerne til resultatet før skat for 2017. Der forventes nu et resultat før skat i niveauet 100 mio. kr. Årets resultat før skat er opjusteret fra niveauet 80 til 90 mio. kr.

09BUSPix3-Tivoli-153155.jpg

»På trods af usædvanligt dårligt vejr gennem hele året, forventer Tivoli at levere et af de bedste resultater nogensinde. Opjusteringen skyldes et godt 4. kvartal med meget velbesøgte Halloween- og Julesæsoner. Det kan på den baggrund konstateres, at Tivolis strategi om at arbejde henimod at være en helårsvirksomhed, der er mindre afhængig af vejret, er lykkedes,« udtaler Tivolis finansdirektør, Andreas Morthorst.

Tivoli offentliggør sin årsrapport for 2017 den 16. marts 2018 og åbner for i Vinter i Tivoli den 2. februar 2018.

708668530.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen