Berlingske Business

Tivoli fordobler resultatet

TIVOLI_halv_Business
Lidt færre gæster kyssede hinanden i Tivoli i første halvår, men bundlinjen voksede alligevel. Foto:

Tivoli leverede på Den gamle Haves 170 års fødselsdag fremgang over hele linjen i andet kvartal.

Overskuddet på bundlinjen blev mere end fordoblet sammenlignet med den tilsvarende periode sidste år.

Tivolis nettoomsætning landede for perioden på 194,7 mio. kr. mod 179,9 mio. kr. i andet kvartal sidste år, mens driftsresultatet (EBIT) blev 9,5 mio. kr. mod et plus på 6,1 mio. kr. på den konto i andet kvartal 2012.

På bundlinjen medførte det et nettoresultat på 6,8 mio. kr. - mere end en fordobling fra 3,2 mio. kr. i andet kvartal i fjor.

Til gengæld har dårligt vejr i første del af andet kvartal betydet, at antallet af besøgende i Tivoli i første halvår faldt til 1.191.000 personer mod 1.230.000 personer i første halvår sidste år.

- Første halvår viser en omsætningsfremgang på knap 9 mio.kr., hvilket primært skyldes de nye aktiviteter med tivolicasino.dk. Tivolis andet kvartal 2013 var dog præget af den vejrmæssigt dårligste april i mange år, hvilket resulterede i et lavere besøgstal end året før i samme periode. Dette til trods, er Tivolis resultat før skat identisk med første halvår 2012, siger Tivolis økonomidirektør, Claus Dyhr, i regnskabet.

I første halvår blev Tivolis resultat før skat et underskud på 57,7 mio. kr. -ganske som i samme periode sidste år. Minusset hænger i høj grad sammen med, at Tivoli har lukket i vintermånederne.

Samtidig fastholder Tivoli sine forventninger til hele 2013 og venter dermed fortsat et resultat før skat på 30-40 mio. kr. for hele året.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen