Berlingske Business

Tivoli fik rekordresultat trods færre åbningsdage og lavere salg

Tivoli årsregnskab
Foto:

Forlystelsesparken Tivoli kom pænt ud af 2016, hvor færre åbningsdage sammenlignet med året før imidlertid gav et lille dyk i omsætningen. Til gengæld fik Tivoli mere ud af salgskronerne, da resultaterne længere nede var bedre end nogensinde før.

- Det samlede besøgstal blev 4.638.000, hvilket var lidt lavere (-2 pct.) end i 2015, hvor besøgstallet var 4.733.000. Besøgstallet skal ses i lyset af, at der i 2016 var 246 åbningsdage mod 254 åbningsdage i 2015. Det gennemsnitlige besøgstal per åbningsdag var således højere end i 2015, skriver Tivoli i sit årsregnskab, der er offentliggjort torsdag eftermiddag.

pix-Fredagsrock

Omsætningen i forlystelsesparken faldt til 945,2 mio. kr. fra 955,2 mio. kr. i 2015 trods et bedre fjerde kvartal end året før, men samtidig steg driftsresultatet (EBIT) også til 100 mio. kr. fra 69 mio. kr. i 2015. I fjerde kvartal blev EBIT-resultatet 62,6 mio. kr. mod 39,8 mio. kr. i de sidste tre måneder af 2015.

På de nedre linjer sikrede Tivoli sig et resultat før og efter skat på henholdsvis 96,3 mio. kr. og 75,3 mio. kr., mens tallene for fjerde kvartal isoleret set blev 61,4 mio. kr. og 49,2 mio. kr.

I hele 2015 og fjerde kvartal af det år landede de to poster på henholdsvis 64,1 mio. kr. og 43,8 mio. kr. mod 38,8 mio. kr. og 24,4 mio. kr.

Jul i Tivoli

I 2017 venter Tivoli desuden mere tilbagegang i omsætningen, der ventes at ramme "lidt lavere end i 2016", mens resultatet før skat over hele året ses falde til 80-90 mio. kr.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen