Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Tivoli fastholder forventningerne

aaa
Lars Liebst, adm. direktør for Tivoli. Foto:

Tivoli fastholder forventningerne til 2016 om en omsætning på niveau med 2015, omkring 900 mio. kr. og et overskud før skat i niveauet 60-70 mio. kr.

Der kom færre kroner i kasseapparaterne hos Tivoli i andet kvartal sammenlignet med samme kvartal af 2015, men omkostningerne blev også holdt i stram snor, og alt i alt steg driftsindtjeningen en anelse.

Det fremgår af Tivolis rapport for andet kvartal af 2016.

Nettoomsætningen faldt 7 pct. til 232 mio. kr. i kvartalet, men udgifterne blev skåret med det samme, og der var ikke helt så stort fald i de andre driftsindtægter, så driftsoverskuddet, EBITDA, steg til 46,6 mio. kr. fra 44,6 mio. kr.

forlystelse

På bundlinjen leverede Tivoli et resultat før skat på 24,1 mio. kr. mod 21,8 mio. kr. tolv måneder tidligere, og for hele første halvår halter forlystelsesparken nu kun 5 mio. kr. efter sidste år.

»Vi finder resultatet for perioden tilfredsstillende set i lyset af, at omsætningstilbagegangen i denne periode var ventet,« siger økonomichef Andreas Morthorst i regnskabet.

04BUSBUSINESS-155214.jpg

Tivoli-ledelsen holder da også fast i forventningerne til 2016 om en omsætning på niveau med 2015, omkring 900 mio. kr., og et overskud før skat i niveauet 60-70 mio. kr. I 2015 blev der tjent 64,1 mio. kr. før skat.

»Vejret og andre udefrakommende begivenheder kan have en stor indflydelse på Tivolis forretning og dermed udvikling i årets resultat,« bemærker Tivoli således i regnskabet.

Tivoli hj

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen