Berlingske Business

Tivoli fastholder forventninger trods fremgang

Tivoli er kommet ud af såvel tredje kvartal som årets første ni måneder med fremgang i såvel omsætning som bundlinje. Alligevel venter Tivoli fortsat en nedgang i årets resultat før skat.

- På trods af en mindre forbedring i resultat før skat pr. 30. september i forhold til sidste år og en meget velbesøgt Halloween i Tivoli samt vores forventninger til under Jul i Tivoli fastholder vi vores forventninger til et overskud før skat i niveauet 30-40 mio. kr., siger havens økonomidirektør Claus Dyhr.

Sommersæsonen gav et samlet besøgstal på 2.801.000 gæster, hvilket var 43.000 flere end sidste år. Antallet af besøgende i Halloween i Tivoli blev 417.000 - en nedgang på 1000 fra rekordåret 2012.

Tivolis omsætning steg til 271,6 mio. kr. i tredje kvartal fra 256,6 mio. kr., og driftsresultatet blev forbedret til 75,4 mio. kr. fra 71,9 mio. kr. I årets første ni måneder har Tivoli tjent 16,3 mio. kr. før skat mod 12,7 mio. kr. i samme periode sidste år.

Tredje kvartal har bidraget med et overskud før skat og en bundlinje på 74,1 mio. kr. og 55,8 mio. kr. mod 70,4 mio. kr. og 52,7 mio. kr sidste år.

Tivolis omsætningsforventninger til 2013 fastholdes på niveau med 2012, hvor den endte på 1034,3 mio. kr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen