Berlingske Business

Tivoli direktør: Tocifret millionbeløb tabt i internationalt kasino

Dorte  Barsøe

Det er et tocifret millionbeløb, der er gået tabt i Tivolis satsning på en international udgave af sit onlinekasino.

Det fortæller Dorthe Barsøe, underdirektør i Tivoli, til Ritzau Finans, efter at forlystelsesparken har valgt at lukke det tabsgivende projekt.

Tivoli gik først på nettet med onlinespil til danskere i 2012 og fulgte efter med den internationale version i 2014. Men det gav ikke samme afkast - langt fra.

Tivoli

- I udgangspunktet i Danmark var og er vi meget succesfulde, så vi tænkte, der lå en forretningsmæssig mulighed med at kopiere den. Det har ikke fulgt den udvikling, vi har ønsket, så vi har besluttet ikke at investere yderligere, siger Dorthe Barsøe.

Ambitionen var at få fat i spillere i Sverige, England og andre lande og kopiere den danske model, mens det driftsmæssige lå i et selskab på Malta, hvor en investering på 10 mio. kr. og diverse driftsudgifter er gået tabt.

TIVOLI

- Det løber op i et tocifret millionbeløb i den tid, det har eksisteret, siger Dorthe Barsøe, som dog understreger, at onlinekasinoet samlet har givet overskud takket være det danske momentum.

Lukningen betyder også, at ti medarbejdere i den maltesiske virksomhed fritstilles, oplyser hun.

I den danske del af forretningen er der dog fortsat en "rigtig positiv" udvikling, forsikrer Tivoli.

17BUSLars-Liebst-185525.jpg

Omsætningen i Tivolis segment for spil og kasino voksede i 2015 22 pct. til 106,4 mio. kr., og driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger var på 25,1 mio. kr. Overskudsgraden er dermed langt højere i den del af forretningen, som står for cirka hver niende krone på toplinjen men næsten en sjettedel af driftsoverskuddet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen