Berlingske Business

Tiger opruster til mere vækst

Tiger Notting Hill
Åbning af Tiger i Notting Hill.

Butikskæden Tiger har lukket virksomhedens lagre tre steder i Danmark for at samle det hele i Greve. Investeringen er endnu et skridt på den stejle vækstkurve, Tiger befinder sig på.

Den danske detailvirksomhed Tiger har travlt med at vokse og strømline virksomheden, og nu har den populære butikskæde investeret i et kæmpe lager i Greve.

Dermed lukker Tiger ned for sine tre lagre i Brøndby, Horsens og Køge, og ifølge Christian Gravesen, som er Global Logistics Manager for Tiger, er placeringen af lageret valgt i forhold til, at der er mulighed for at ekspandere yderligere. Med to-tre butiksåbninger om ugen, bliver der nemlig brug for et endnu større lager.

´7

»Vi er en ung og dynamisk virksomhed, der er kendetegnet ved at »bygge flyveren, mens vi flyver«, siger Christian Gravesen med henvisning til den voldsomme udvidelse, Tiger har været i gang med, siden selskabet bag blev overtaget af kapitalfonden EQT.

»Derfor har vi brug for, at alle medarbejdere og samarbejdspartnere løber stærkt, og at vi kan tilpasse vores faciliteter til udviklingen i vores forretningsaktiviteter. Vi ser frem til for alvor at få det hele på plads i Greve, så vi er klar til de travle efterårsmåneder,« siger Christian Gravesen og tilføjer, at der er kapacitet til at servicere over 400 butikker fra det nye lager.

I 2014 åbnede Tiger 124 nye butikker og gik ind på fem nye markeder. I sidste uge åbnede den danske butikskæde butik nummer 500 i Notting Hill i London, hvor der på åbningsdagen var lange køer for at komme ind i butikken. I maj åbnede Tiger på Manhattan i New York, og der er flere butikker på vej både i Nordamerika, Europa og i Asien.

Pix-NYC

Tiger er i dag til stede i 26 lande verden over, og frem mod årsskiftet fortsætter antallet af butikker ifølge Christian Gravesen med at stige med to til tre om ugen.

Tiger startede som en enkelt butik på Islands Brygge i København for 20 år siden. Siden da er Tiger blevet et dansk brand med egendesignede varer. Kæden sælger ikke mindre end 2.500 forskellige produkter.

I 2012 solgte stifter Lennart Lajboschitz 70 procent af selskabet bag Tiger til kapitalfonden EQT, og siden har der stået vækst øverst på dagsordenen.

Kapitalfonden ejer typisk en investering i fem år, og EQT's Morten Hummelmose har hele tiden ment, at Tiger kan ende på børsen.

Det kræver imidlertid, at selskabet bliver kørt i stilling som en lækkerbisken for potentielle investorer, som skal kunne se vækstmuligheder i en eventuel investering. Selskabet skal med andre ord transformeres til en global, strømlinet virksomhed, som ser ud til at have potentiale til at vokse.

Både administrerende direktør og bestyrelsesformand er skiftet ud i Tiger inden for det seneste år, og stifterfamilien har tidligere i år trukket sig fra driften.

17BUSLennart-Lajboschitz-op.jpg

Tigers omsætning steg i 2014 med 44 procent til 2.464 millioner kroner mod 1.711 millioner kroner i 2013.

Greves borgmester Pernille Beckmann og erhvervs- og turistchef Tina Charlotte Koeffoed, der til daglig leder ErhvervsCentret i Greve, har været på virksomhedsbesøg hos Tiger for at byde den nye virksomhed velkommen.

TV: Mød manden bag Tiger-butikkerne: Det hele begyndte på Roskilde Festival

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen