Berlingske Business
17:03Carlsberg stiger mest i stigende C20

Tiger-kæden gør klar til navneskift og vild vækst

Tiger butik på Kultorvet.
Tiger butik på Kultorvet. Foto:

Antallet af Tiger-butikker skal mere end fordobles frem mod 2020, siger direktør.

Næsten hver anden dag åbnede der en ny Tiger-butik et sted i verden sidste år, og står det til folkene bag discountkonceptet, vil den voldsomme vækst fortsætte de kommende år.

Tiger-kædens administrerende direktør, Xavier Vidal, har planer om at nå op på 1500 butikker frem mod 2020, fortæller han til Børsen.

I dag er der i underkanten af 600 Tiger-butikker verden rundt.

Tiger

»Det er meget ambitiøst, det er mind-blowing, men det her selskab har kæmpe muligheder. Vi har en 2020-plan, som vi er et år inde i, og som vi følger, og hvis vi fortsætter, skal vi nok nå op på 1500 butikker i 2020. Vi har kapaciteten til at åbne 200 butikker om året,« siger Xavier Vidal til Børsen.

Samtidig skal folk til at vænne sig til at kalde kæden for Flying Tiger Copenhagen. Det navn har man allerede afprøvet i Japan og USA, og det skal nu benyttes på alle de markeder, hvor Tiger gør forretning.

Tiger Notting Hill

Den første Tiger-butik åbnede i Danmark i 1995, og siden er det gået stærkt for butikskæden, der ved årsskiftet talte 585 butikker i 28 lande ifølge Børsen.

Tiger er kendt for at sælge en lang række ting som for eksempel legetøj, spil, indretningsgenstande, kontorartikler og slik.

kk

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen