Berlingske Business

Tiger i tomgang: Salget står stille i gamle butikker

Tiger
Butikskæden Tiger, der ustandseligt åbner nye butikker rundt om i  verden, har problemer med at få skub i salget i sine eksisterende forretninger. Det kan blive et problem forud for en mulig børsnotering. Foto:

Butikskæden Tiger, der ustandseligt åbner nye butikker rundt om i verden, har problemer med at få skub i salget i sine eksisterende forretninger. Det kan blive et problem forud for en mulig børsnotering.

Den populære butikskæde Tiger, der grundlæggende lever af at sælge sjove og anderledes småting, har fået et problem, der kan give kæden slinger i valsen forud for en mulig børsnotering.

Kæden har åbnet nye butikker i rekordtempo det seneste år og har hævet sin omsætning med 45 pct. Problemet er bare, at fremgangen udelukkende skyldes de nye skud på stammen, mens salget i de eksisterende butikker ligger stille. Det skriver Jyllands-Posten.

Kapitalfonden EQT, der ejer 70 pct. af Tiger-kæden, har tidligere ladet forstå, at en børsnotering af detailkæden er en mulighed. Et stillestående salg i den ellers succesrige kædes eksisterende butiknetværk er ikke specielt hjælpsomt i den sammenhæng, lyder det fra Otto Friedrichsen, der aktiestrateg hos Formuepleje.

tiger NY

»Tiger har ekspanderet voldsomt og forsøgt at få volumen på den måde, men i forhold til en børsintroduktion og for at få en god pris, så skal du også i de eksisterende kunne generere en vækst, som er positiv, stabil og helst i fremgang,« siger Otto Friedrichsen til Jyllands-Posten.

Tiger åbnede hele 174 nye butikker sidste år, hvilket betyder, at kæden nu er omfattet af hele 585 butikker fordelt på 27 lande.

Tiger butik på Kultorvet.

Helt kontant voksede Tigers omsætning sidste år med 1,1 milliarder kr. - eller 45  pct. - til næsten 3,6 milliarder.

kk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen