Berlingske Business

Tiger går i offensiven efter skuffende vækst

tiger
Lennart Lajboschitz, stifteren af Tiger-kæderne. Foto:

Tiger-butikkerne kæmper med en lav vækst, og det får nu koncernen til at kaste sig ud i en ny offensiv.

Selskabet bag de populære Tiger-butikker, Flying Tiger Copenhagen, kaster sig nu ud i en anderledes offensiv i et forsøg på sparke til en stagneret vækst.

Godt nok kunne Tiger notere sig et løft på 44 pct. i omsætningen sidste år, men det var primært et resultat af mange nye butikker. Væksten i de eksisterende butikker var beskedne 0,3 pct, og det får nu kæden i et hidtil uset PR-offensiv.

04BUSPix-Philip-Bier-2-1317.jpg

I et interview med Børsen fortæller global marketingsdirektør, Klaus Wemmer, at man vil kaste et etcifret millionbeløb efter en række reklamer, der skal på TV, radio, busser og tog. Det skal ske i et forsøg på at kapre andele af et marked, hvor konkurrencen er blevet skærpet af Søstrene Grene og Normal, mens direktøren også peger på 7-Eleven og Netto som konkurrenter.

Tiger

Tigers PR-kampagner har hidtil begrænset sig til de sociale medier, men her kommer man ikke bredt nok ud, erkender Klaus Wemmer.

»Der er ingen tvivl om, at for et år siden troede man, at hvis man bare var på Facebook og Instagram, så var det fint. Men du rammer stort set kun de mennesker, der allerede har valgt dig. Du får alle ambassadørene, men vi får ikke skabt kontakt til alle dem, der ikke er ambassadører,« siger Klaus Wemmer, der tiltrådte tidligere på året.

tiger

De nye reklamer vil blive lanceret før jul på de forskellige platforme i et forsøg på at booste julehandlen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen