Berlingske Business

Tesco gør klar til massefyringer

BOOKER-M&A/TESCO
Arkivfoto. Tesco, der er Storbritanniens største supermarkedskæde, vil fjerne en række mellemledere i et forsøg på at reducere selskabets omkostninger med 1,5 mia. pund. Foto:

Tesco, der er Storbritanniens største supermarkedskæde, vil fjerne en række mellemledere i et forsøg på at reducere selskabets omkostninger med 1,5 mia. pund. Op mod 1700 mennesker fordelt på 226 supermarkeder risikerer at miste deres job.

Det skriver the Guardian.

Stigende priser på fødevarer og heftig konkurrence fra branchens discountkæder truer Tesco, der har tænkt i nye strategiske baner for at fremtidssikre forretningen.

»Ændringerne fjerner kompleksitet og vil give en mere simpel oplevelse for vores ansatte og kunder. Vi anerkender, at ændringerne er vanskelige at implementere, men de er nødvendige for at sikre vores forretnings konkurrencedygtighed,« siger Matt Davies, der er Tescos administrerende direktør i Irland og Storbritannien, til the Guardian.

De godt 1700 mellemledere, som står til at miste deres job, får dog mulighed for at blive såkaldte personaleledere i Tescos distributions netværk, hvor der ventes at blive skabt 900 nye stillinger.

Sidste sommer fyrede supermarkedskæden 1200 medarbejdere, og når selskabets callcenter i Cardiff lukker i denne måned, vil det koste omkring 1100 mennesker jobbet.

389579191.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen