Berlingske Business

Target rammer plet og indsnævrer målskiven

TARGET-BREACH/
Foto:

Den amerikanske detailkæde Target, der driver en lang række discountbutikker på tværs af USA, kom pænt ud af tredje kvartal, hvor resultaterne ramte lige i øjet på analytikernes forventninger.

Samtidig indsnævres forventningerne til hele året i opadgående retning, og aktien stiger i formarkedet.

Target omsatte for 17,6 mia. dollar i tredje kvartal, og det blev omsat til en justeret indtjening per aktie på 0,86 dollar - begge dele fuldstændig som ventet blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Stine Larsen

For fjerde kvartal sigter Target efter et justeret resultat per aktie på 1,48-1,58 dollar. Her ventede analytikerne inden regnskabet en indtjening på 1,54 dollar.

For hele 2015 venter Target nu et samlet justeret resultat per aktie på 4,65-4,75 dollar mod den tidligere forventning om 4,60-4,75 dollar. Analytikernes forventning er 4,72 dollar.

US-BUSINESS-LEADERS-CONVERGE-IN-SUN-VALLEY, -IDAHO-FOR-ALLEN-AND

Rapporteringen ser ud til at falde i rigtig god jord hos investorerne, der skyder Target-aktien i vejret med 4 pct. til 75,84 dollar i formarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen