Berlingske Business

Svensk køkkenproducent stiger pænt efter positivt regnskab

Nobia
FOTO: Nobia, HTH presse foto. www.nobia.com

Mandag er en god dag for den svenske køkkenproducent Nobia, som stiger 3,7 pct. til 99,10 svenske kr. efter et pænt regnskab for årets andet kvartal.

Navnet Nobia ringer måske ikke den helt store klokke for mange danskere, men alligevel vil der være formentlig være mange rundt om i de danske samtalekøkkener, som dagligt omgiver sig med selskabets produkter. Nobia står nemlig bag kendte køkkenmærker som HTH, Invita, Kvik og JKE Design.

Nobias nettoomsætning steg i andet kvartal til 3575 mio. svenske kr. mod 3007 mio. i samme kvartal året før. Der var estimeret en omsætning på 3531 mio. svenske kr. blandt analytikerne ifølge estimater fra SME Direkt.

Nettoresultatet viste et plus på 289 mio. svenske kr. mod estimerede 267 mio. kr. Året før lød nettoresultatet på 192 mio. svenske kr.
Selskabet skriver i meddelelsen, at resultatet er påvirket positivt af valuta og købet af Rixonway Kitchens.
Nobia forventer at kunne opnå en driftsmargin på 10 pct. i 2016, hvis den nuværende markedssituation fastholdes. I det netop afsluttede kvartal var driftsmarginen godt 11 pct. I andet kvartal 2014 var marginen 9,7 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen