Berlingske Business

Supermarkedskæde lover kæmpe priskrig: Det bliver et niveau, som ikke er set før

BT BM Netto
Arkivfoto. Netto-kæden skal vokse med 100 butikker. Samtidig blæser Føtex til priskrig.  Foto:

Netto-kæden skal vokse med 100 butikker. Samtidig blæser Føtex til priskrig.

Åbning af op mod 100 nye discountbutikker samt en priskrig på fødevarer i supermarkedet. Sådan lyder en ny offensiv plan fra Dansk Supermarked, der omfatter Netto, Føtex og Bilka.

Det skriver Finans.

Dansk Supermarked åbner 40 af de Kiwi-butikker, som købmandsselskabet Dagrofa har lukket, som nye, større Netto-butikker de kommende uger og måneder.

Dermed kommer Netto, som er Danmarks største discountkæde med aktuelt 468 butikker, i begyndelsen af 2018 over de 500 forretninger. Men det stopper ikke der ifølge adm. direktør Per Bank, Dansk Supermarked Group.

09BUSnETTO-150846.jpg


Han siger:

»Vi kan allerede nu se, at vi i de omdannede Kiwi-butikker, hvor vi ruller vores nye Netto-koncept med butiksindretning ud, kan løfte omsætningen mere, end vi havde forudset. Og dermed er der også plads til flere Netto-butikker i Danmark, end vi hidtil havde forudset.«

Koncernchefen mener derfor nu, at der i hvert fald kan øges med 100 Netto-butikker mere end i dag og måske flere endnu.

Føtex og Dansk Supermarked er samtidig ifølge Per Bank på vej med en slags priskrig.

»Vi kommer meget snart med tiltag i Føtex, så vi for alvor bliver relevante på pris og med et niveau, som ikke er set før. Det kommer til at koste på bundlinjen på kort sigt. Men det accepterer vi, da vi forventer at vinde markedsandele og større volumen, som senere kan opveje det,« siger Per Bank til Finans.

Netto Allerød

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen